ترجمه آشپزی ترکیه

پیج اینستاگرام : ashpazi.ba.shima@

🍓مربای توت فرنگی خانگی🍓

1399/6/16 19:46
نویسنده : شیما
111 بازدید
اشتراک گذاری

مواد لازم👇
یک کیلو گرم توت فرنگی
نیم کیلو گرم شکر
آب ۱/۵ عدد لیمو ترش
۱ ق م کره و یا مارگارین

طرز تهیه👇
ابتدا توت فرنگی ها را شسته و برگ ها را جدا کنید من از توت فرنگی های درشت استفاده کردم که زیاد قرمز نبود و حتی داخلشون سفید بود اگر درشت بود از وسط نصف کنید اگر کوچک بود به صورت کامل و درسته استفاده کنید.
توت فرنگی ها را داخل قابلمه ریخته و شکر را اضافه کنید و فقط دوبار هم بزنید که توت فرنگی ها له نشود و در قابلمه را ببندید و حتما حتما ۲۴ ساعت به همین شکل خارج از یخچال استراحت دهید تا توت فرنگی ها آب بیاندازد و عطر توت فرنگی خارج شود.
بعد از ۲۴ ساعت که توت فرنگی ها آب انداختن داخلش آب لیمو ترش بریزید من از لیمو‌های آبدار استفاده کردم و ۱/۵ عدد کافی بود اگر لیمو شما کم آب بود از دو عدد لیمو استفاده کنید
سپس قابلمه را روی حرارت زیاد بگذارید تا جوش ‌آید قبل از جوش آمدن سطحش کمی کف تشکیل میشود در این مرحله کره را اضافه کنید (کره برای جلوگیری از تشکیل کف زیاد است و همچنین سر نرفتن و نپریدن مربا به بیرون استفاده میشود)
بعد از جوشیدن حرارت را متوسط کنید اگر مثل من خیلی غلیظ میپسندید حدود۴۰- ۴۵ دقیقه با حرارت متوسط بجوشانید ولی اگر شلتر دوست داشتید ۳۵-۴۰ دقیقه کافیست.
و نکته مهم این است که مربا را بلافاصله که از حرارت برداشتید به شکل داغ داخل شیشه ها بریزید و تا داغ است در شیشه ها را ببنید و سر‌ و ته کنید و تا موقعی که سرد شود شیشه ها را برنگردانید تا درش وکیوم شود اگر خوب وکیوم شود به مدت شش ماه، داخل کابینت میتوانید نگهداری کنید.
نوش جان😍
کاری از @masmavi3_mutfakta | ترجمه @ashpazi.ba.shima


🍓مربای توت فرنگی خانگی🍓
🍓مربای توت فرنگی خانگی🍓
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)